ژست عکاسی زنانه

داشتن ژست خوب یکی از دغدغه‌های بزرگ عکاس و سوژه است که به یک اندازه برای هر دو مهم است. اینکه جلوی دوربین چه ژستی بگیریم، به شرابط محیط بستگی دارد، اما با رعایت برخی نکات و با ایده گرفتن از ژست‌های عکاسی نمونه، می‌توان عکس خوبی گرفت. در ادامه چند ژست عکاسی زنانه منتخب را ببینید.

۱- ساده ترین ژست برای آغاز، نگاه به عقب از یک سمت است. به طوری که سر در پشت شانه قرار گیرد. دقت کنید که با تغییر زاویه، چطور یک چهره می‌تواند جذاب‌تربه نظر بیاید.1

۲- در عکاسی پرتره، اغلب دست‌ها نادیده گرفته می‌شوند. از مدل خود بخواهید با دستانش در اطراف سر یا صورت بازی کند، و حالات و زوایای مختلف را امتحان کنید. در نوع عکاسی سعی کنید کف دست دیده نشود.

2

۳- اگر با قانون یک‌سوم آشنا هستید، می‌توانید با استفاده از آن و یک خط اُریب، ترکیب زیبایی ایجاد کنید. لازم نیست همیشه دوربین را صاف نگه‌ دارید. گاهی با کج کردن آن می‌توان به پرسپکتیوهای جذاب‌تری دست پیدا کرد.

3

۴- یکی از پوزیشن‌های زیبا عکاسی از سوژه در حالت نشسته است. در این حالت بهتر است مدل دو زانو را به هم بچسباند و زاویه عکاسی کمی از بالا باشد.

posing-photographing-female-models04

۵- یکی از حالات خوب، سوژه درحالت درازکش و یک‌طرفه است. در این حالت بهتر است ارتفاع دوربین را کم کرده و نزدیک به زمین عکاسی کنید.05۶- این روش یک پوزیشن متنوع برای عکاسی از مدل در حالت درازکش به حساب می‌آید. در این حالت بازوها روی زمین و به حالت استراحت قرار می‌گیرند. این پوزیش مناسب عکاسی در فضای بیرون همانند چمن یا گلزار است.posing-photographing-female-models06

۷- یک پوزیشن پایه و ساده، زل زدن به دوربین در حالت خوابیده است. نزدیک زمین شوید و به آرامی به دور سوژه بچرخید تا بهترین زاویه را بیابید. تکان دادن سر و محل دست‌ها در بهتر شدن عکس‌ها کمک بسزایی دارد.07

۸- یک پوزیشن خوب برای عکاسی ار همه نوع بدن با حالت دست و پای متنوع می‌باشد. در این حالت روی چشمان سوژه فوکوس کنید.

8

۹- یک حالت ساده برای عکاسی در سطوح مختلف همانند تخت، چمن، شن و … . از ارتفاع خیلی کم عکاسی کرده و روی چشم‌ها فوکوس کنید.

posing-photographing-female-models09

۱۰- یک حالت ساده دیگر برای عکاسی از سوزه در حالت نشسته روی زمین.

posing-photographing-female-models10

۱۱- یک حالت جذاب دیگر برای سوژه‌ای که روی زمین نشسته است. در این حالت زوایای مختلف را می‌توانید امتحان کنید.

posing-photographing-female-models11۱۲- برای نشان دادن فیزیک بدن، می‌توانید از این پوزیشن استفاده کنید. اگر پس‌زمینه روشنی داشته باشید، حالت نیم‌رخ سوژه بهتر دیده می‌شود.

12

۱۳- پوزیشنی با نگاه ساده و معمولی. در این حالت تنوع بسیاری وجود دارد. از سوژه بخواهید با چرخاندن بدن و حالات مختلف سر و دست، ژست‌های متفاوتی ایجاد کند.

posing-photographing-female-models13

۱۴- در این حالت سوژه با گذاشتن دستان خود در جیب عقب شلوار، کمی مایل به دوربین بچرخد.

posing-photographing-female-models14

۱۵- خم شدن به سمت جلو، یک حالت جذاب به حساب می‌آید. این حالت بر نیم‌تنه بالایی سوژه، تاکید دارد.

posing-photographing-female-models15-2

۱۶- این پوزیشن برای کسانی که از هیکل مناسبی برخودار هستند، کاربردی‌تر است. این حالت با بالا بردن دست‌‌ها، بر انحنای بدن تاکید دارد.

posing-photographing-female-models16

۱۷- ژست‌های متفاوتی برای حالت ایستاده وجود دارد. این حالت اولیه است. از سوژه بخواهید با چرخاندن بدن خود، و تغییر جای دست‌ها و سمت نگاه حالات متفاوتی را جلوی دوربین ایجاد کند.

posing-photographing-female-models17

۱۸- برای نشان دادن حالت استراحت و آرامش می‌توان کمر را بر دیوار تکیه داد. همچنین در این پوزیشن سوژه می‌تواند با تکیه پا یا جمع کردن دست‌ها ، حس بیشتری را منتقل کند.

posing-photographing-female-models18

۱۹- عکاسی از نمای تمام بدن، برای کسانی که فیزیک خوبی دارند، پیشنهاد می‌شود. در این حالت بدن را به شکل S در آورده، دست‌ها را آزاد کنید و وزن بدن را روی یک پا بیاندازید.

19

۲۰- یک ژست خوب برای افراد لاغر و ورزشکار که تنوع زیادی را دربر دارد. از سوژه بخواهید دست خود را پشت سر گذاشته و بدن را خم کند. با تغییر زاویه و حالات سوژه، دید بهتر و مناسب‌تری پیدا خواهید کرد.

20

0 نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

code