ایده‌های جشن تولد کودک

جشن تولد و مهمانی‌های دوران خردسالی بخش مهمی از زندگی انسان است که برگزاری آن نه تنها از لحاظ وجهه‌ی خانوادگی، بلکه از جنبه‌ی تربیتی و روان‌شناسی کودک نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. هر انسانی در طول عمر خود دوران کودکیش را بارها و بارها به خاطر آورده و جشن تولد و مهمانی‌هایی که برای او برگزار شده‌اند را، هم برای خود یادآوری کرده و هم آن را برای دیگران تعریف می‌کند. نداشتن خاطره‌ی جمعیِ کودک از دورهمی‌های خانوادگی و از جمله جشن تولد، می‌تواند در آینده او را دچار عقده‌ی حقارت یا افسردگی کند! توصیه می شود شما خانواد‌ه‌ی گرامی به برگزاری جشن تولد کودک به عنوان برنامه‌ای برای شکل‌دهی و رشد شخصیتیِ فرزند دلبندتان بنگرید و با اجرای ایده‌هایی مناسب در جشن تولد کودکتان این رشد و تعالی را هر چه غنی‌تر و جذاب‌تر سازید.

ما با تیم آتلیه پاکوتا در خدمت شما هستیم و قصد داریم در این مقاله منتخبی از  ایده‌های جشن تولد کودک را برایتان شرح دهیم! ایده هایی چند فضا یا اصطلاحا تم تولد برای تولد پیشنهاد می کند. اجرای این ایده‌ها باعث لذت هر چه بیش‌تر فرزند شما، خودتان و شرکت‌کنندگان دیگر  از جشن تولد و بالا رفتن میزان ثروت روانی- عاطفیِ فرزندتان می‌شود و در شکل‌گیری شخصیت او نقشی مثبت و درازمدت  خواهد داشت.

چرا باید برای جشن تولد کودکان ایده داشته باشیم؟!

 

 

 

وقتی شما بدون ایده‌ای خاص اقدام به خرید وسایل جشن تولد می‌کنید، انتخاب کردن برایتان مشکل می‌شود. از  انتخاب رنگ بادکنک و سایر تزیینات بگیرید تا خود کیک تولد، همه و همه تبدیل به علامت سوال می‌شوند. اما با انتخاب یک ایده‌ی خوب برای جشن تولد، به خودی خود، مسیر صحیح و روشنی را نیز برای انتخاب و خرید تزیینات و کیک تولد می‌یابید. علاوه بر آن، دقیقاً می‌دانید که جشن تولد کودکتان با چه برنامه‌ای آغاز و با چه برنامه‌ای تمام می‌شود و چه موارد دیگری در طول جشن اجرا خواهد شد، به این ترتیب موفق می‌شوید در جریان جشن تا حد زیادی از بروز پیشامدهای ناخواسته جلوگیری کنید!

اکنون طبق وعده‌ای که دادیم منتخبی از ایده‌های کلیِ جشن تولد  را خواهید خواند، البته در  تمامی مراحل اجرای این ایده‌ها می‌توانید از خلاقیت‌های خود و یا درخواست‌های دختر یا پسر کوچکتان نیز برای هر چه جالب‌تر برگزار شدن جشن تولد استفاده کنید. با آتلیه پاکوتا همراه باشید.

با انتخاب یک ایده‌ی خوب برای جشن تولد، به خودی خود، مسیر صحیح و روشنی را نیز برای انتخاب و خرید تزیینات و کیک تولد می‌یابید و علاوه بر آن دقیقاً می‌دانید که جشن تولد کودکتان با چه برنامه‌ای آغاز و با چه برنامه‌ای تمام می‌شود و چه موارد دیگری در طول جشن اجرا خواهد شد.

ایده‌های جشن تولد کودک و تم تولد

 

ایده‌‌ی پرنسس و قهرمان!

این دو تم تولد همیشه ایده‌هایی پرطرفدار و رایج برای جشن تولد کودکان بوده‌اند. اساس کار بر پوشیدن لباس شخصیت داستانی یا انیمیشنی، توسط دختر یا پسر کوچک شماست! یا این‌که می‌توانید از قسمتی از علایم قهرمان یا پرنسس مذکور مثل یک تاج کاردستی و یا تهیه‌ی علامتی که متعلق به قهرمان است برای شبیه‌سازیِ این موارد استفاده کنید!

شما می‌توانید رنگ و طرح تزیینات و کیک تولد را نیز از رنگ‌های به کار رفته در لباس  پرنسس یا قهرمان مذکور الهام بگیرید!  در این رابطه قادرید هر نوع تصویر یا طرح دلخواهتان در مورد کیک تولد را نیز توسط امکانات طراحی کیک در سایت “آتلیه پاکوتا”  طراحی کرده و هر موردی را که محتاج توضیح بود تلفنی با  “آتلیه پاکوتا” در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود!

 

 

 

در هنگام اجرای این ایده می‌توانید برای استراحت دادن به بچه‌های کوچک، فیلمی کوتاه و جالب مربوط به پرنسس یا قهرمان سوژه‌ی جشن تولد نیز به نمایش بگذارید!

ایده‌ی‌ فضا و ستارگان

 

 

شما قادرید با استفاده از بادکنک‌هایی به شکل ماه و یا دارای طرح ماه و ستاره و تزیینات مرتبط با فضا و کهکشان‌ و با ایجاد فضایی نیمه‌روشن در مقطعی از زمانِ برگزاری جشن تولد، حال‌و‌هوایی فضایی و هیجان‌انگیز به جشن بدهید.

توجه داشته باشید که امکان انتخاب در مورد تزیینات میز و کیک تولد در این مورد بسیار زیاد است و ما می‌توانیم در زمینه‌ی کیک جشن تولدِ کودک دلبندتان هر طرحی را که دارید در “آتلیه پاکوتا” اجرا کرده و یا توسط طراحان خبره به شما در مورد چنین کیک تولدی پیشنهاداتی ارایه دهیم!

ایده‌ی‌ چای سنتی و یا چای به سبک(Mad Hatter)

اگر زمان جشن تولد فرزند شما مصادف با فصول معتدل یا گرم سال است، می‌توانید از ایده‌ی مهمانی چای به صورت سنتی و یا مهمانی چای  به سبک (Mad Hatter styl ) در فضای آزاد استفاده کنید.

در این سبک،  میز و صندلی‌ها را در فضای آزاد چیده و همراه با چای، یک خوراک سرپایی هم برای مهمانان و کوچولوهای شرکت‌کننده در جشن تولد حاضر می‌کنید. نکته‌ی اصلی در مهمانی چای (Mad Hatter style) نوع لباس‌هایی است که افراد می‌توانند برای پوشیدن در مکان جشن تولد انتخاب کنند، از کلاه‌های عجیب و غریب گرفته تا لباس‌های تاریخی، قدیمی یا لباس‌های کاراکترها یا افراد خاص، همگی قابل انتخاب است.

 

 

می‌توانید این سبک را بومی‌سازی کرده و از لباس‌ها‌ی محلی ایرانی نیز بهره ببرید! هم‌چنین این امکان نیز وجود دارد که از قبل، سوژه‌ای تعیین کنید که تمامی شرکت‌کنندگان در جشن تولدِ فرزندتان مثلاً با کلاه‌های بامزه و عجیب و غریب در جشن حاضر شوند یا به عنوان مثال با برخی از لباس‌های یک کاراکتر  خاص به مهمانی تولد بیایند!

برای اجرای ایده‌ی چای، موارد بسیاری هست که انتخاب آن‌ها به خلاقیت خودتان بستگی خواهد داشت! فرموش نکنید که تزیینات محل برگزاری جشن و نیز کیک جشن تولد باید با هر سوژه‌ای که انتخاب می‌کنید هماهنگ باشد.

 

0 نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

code