انوع ژست عکس برای کودکان

در مقالات پیشین نمونه هایی از ژست های مخصوص خانم ها، آقایان و حتی ژست های عکس دسته جمعی را به شما معرفی کردیم. اما این بار نوبت کودکان رسیده. این راهنما مخصوصا برای کسانی که می خواهند به تازگی کار عکاسی از کودکان را شروع کنند بسیار کاربردی خواهد بود. کودکان معمولا سوژه های بامزه، مشتاق و مثبت برای عکاسی هستند. گرفتن احساس واقعی از کودکان ساده تر است و می توانید عکسی زیبا و با حسی گرم از آنها شکار کنید.

با این حال گاهی کار کردن با کودکان می تواند بسیار چالش برانگیز شود. باید خود را آماده کنید چون کودکان افکار خودشان را دارند و باید بسیار صبور باشید و به رفتارهای طبیعی آنها عادت کنید. فکر نکنید که آنهاتمام حرف هایتان را گوش می دهند و دقیقا همان کاری را می کنند که شما می خواهید. به همین دلیل فکر نکنید می توانید عکس هایی دقیق شبیه این راهنما بگیرید، ولی می توانید از نمونه هایی که معرفی می شوند به عنوان یک منبع الهام استفاده کنید.

۱- وقتی از کودکان عکس می گیرید به خاطر داشته باشید، این کار را از سطحی که چشمان آنها قرار دارد انجام دهید. زیاد نگران ژست نباشید، اجازه دهید همانی باشند که هستند و تلاش کنید از حالت طبیعی و احساسات و رفتار واقعی آنها عکس بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۲- یک ژست شیرین برای کودکان. از سوژه بخواهید که روی زمین دراز بکشد و شما نیز از زاویه بسیار پایین عکس بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۳- این ژست هم مدل دیگریست که می توانید از سوژه ای که روی زمین دراز کشیده بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۴- یک ژست بسیار شیرین و با نمک برای عکاسی از کودکان. کودک را در رخت خواب و زیر پتو قرار دهید. برای اینکه مطمئن شوید بهترین نتیجه را می گیرید سعی کنید رنگ تمام اجزا عکس با یکدیگر همخوانی داشته باشد. سفید به خوبی کار می کند.

ژست عکس برای کودکان

۵- برای اینکه کودک احساس راحتی کند به او اجازه دهید با عروسک مورد علاقه خود بازی کند و یا آن را بغل بگیرد. در این حالت می توانید عکس زیبایی از او بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۶- عکس گرفتن از کودک در فضای معمول و روزانه اش نیز ایده بدی نیست. برای مثال در حال انجام بازی مورد علاقه اش، انجام تکالیف و یا مانند نمونه ای که در پایین می بینید در حال نقاشی کشیدن. وقتی کودک را در چنین فضایی مشغول می کنید می توانید به آن ژستی که دنبالش هستید نیز برسید.

ژست عکس برای کودکان

۷- بسیار خوب می شود که فضا را طوری طراحی کنید که کودک مشغول کارهای خودش شود و حتی متوجه این نشود که شما در حال عکس گرفتن هستید. نگاه کردن به عکس های یک کتاب تنها یک مثال است که با آن می توانید کودک را مشغول کنید.

ژست عکس برای کودکان

۸- حواستان باشد که خنده های بلند و فریاد زدن کودکان را از دست ندهید. چنین موقعیت های عکسی فوق العاده با احساس را به وجود می آورند. اما فراموش نکنید از کودک نخواهید مصنوعی لبخند بزند و یا بگوید سیب!

ژست عکس برای کودکان

۹- از برخی میوه های خوشمزه برای عکاسی استفاده کنید. وقتی کودک در حال خوردن یک میوه خوشمزه یا بستنی است می توانید عکس هایی عالی از او بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۱۰- حباب های صابون به سادگی می توانند ابزاری قوی برای عکاسی از کودکان را تشکیل دهند. مهمتر از همه اینکه کودکان این حباب ها را دوست دارند و از ترکاندن چند حباب واقعا لذت می برند. دوم اینکه با استفاده از حباب و خلاقیت خود می توانید عکس هایی از کودک بگیرید که فوق العاده خاص و به یاد ماندنی می شوند.

ژست عکس برای کودکان

۱۱- وقتی بیرون عکاسی می کنید می توانید از سوژه خود بخواهید پشت چیزی پنهان شود مثلا پشت یک درخت بزرگ سپس از او بخواهید سرش را از مخفیگاه بیرون بیاورد، این همان لحظه ایست که می توانید یک عکس عالی از او بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۱۲- بازی کردن در شن های ساحل یکی از بهترین فرصت ها برای عکاسی از کودکان است. وقتی کودک مشغول بازی کردن است بدون اینکه حتی مزاحمش شوید می توانید بایستید و از حالت های مختلف او با صبر عکاسی کنید.

ژست عکس برای کودکان

۱۳- برای اینکه چند صحنه در حال حرکت و اکشن بگیرید، می توانید به کودک توپی دهید تا با آن بازی کند. سپس منتظر ژست مورد نظرتان بمانید.

ژست عکس برای کودکان

۱۴- اگر کودک حیوان خانگی دارد و با آن راحت است می توانید از آن برای گرفتن عکسی عالی استفاده کنید. حیوانات خانگی را در عکس دخیل دهید تا ببنید چه عکس با احساس و زیبایی بدست می آید.

ژست عکس برای کودکان

۱۵- زمین بازی کودکان یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن چند عکس در فضای آزاد است. در یک پارک می توانید بی نهایت عکس خوب از کودک بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۱۶- اگر دختر یا پسری که از او عکس می گیرید ورزش خاصی را دنبال می کند ( بسکتبال، فوتبال و … ) می توانید با لباس و وسیله های مربوط به همان ورزش عکسی زیبا از او بگیرید.

ژست عکس برای کودکان

۱۷- ژست مادر و کودک شاد. مادر روی زمین دراز می کشد و کودک را روی قفسه سینه قرار می دهد. اگر کودک نو پا است مادر می تواند او را با دو دست بالای خود نگه دارد. همین ژست ها را می توانید با پدر و یا پدر و مادر باهم همراه فرزند نیز داشته باشید.

ژست عکس برای کودکان

۱۸- ژستی ساده و بسیار زیبا. مادر رو به کودک او را در آغوش می گیرد. سرها می تواند به جهت های مختلف مطابق با سلیقه عکاس بچرخد.

ژست عکس برای کودکان

۱۹- ژستی فوق العاده احساسی و تاثیر گذار. فقط از کودک بخواهید که مادرش را در آغوش بگیرد. از احساسات طبیعی آنها برای ثبت عکسی بی نظیر استفاده کنید.

ژست عکس برای کودکان

۲۰- ژستی ساده و درعین حال جالب. از مادر بخواهید روی زمین دراز بکشد و کودک نیز پشت مادر سوار شود.

ژست عکس برای کودکان

۲۱- این ژست برای عکس های خانوادگی بسیار عالی است. این ژست را می توانید در فضای بسته مثلا روی تخت و یا حتی بیرون از خانه نیز اجرا کنید. این ژست را می توانید در ترکیب های مختلف و حتی با تعداد نفرات بیشتر به کار ببرید.

ژست عکس برای کودکان

و در آخرین نکته، چیزی که باید در درجه اول به خاطر بسپارید این است که کودکان خیلی سریع حرکت می کنند! این حرکت فقط در بدن دست و پاها نیست بلکه در حرکت سر، گردش چشم ها و حالات صورت نیز هست. همه چیز در کودکان خیلی سریع تغییر می کند. بنابراین باید مواظب باشید که عکس ها تار و بی کیفیت نشوند. همیشه چند عکس پیاپی از او بگیرید تا بهترین را از بین آنها انتخاب کنید.

0 نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

code